חפש באתר

18.1.11
מתוך NRG
הקהילה היהודית בקנדה הביעה הלילה (ב') כעס אחרי שאלמונים גרמו אתמול נזקים לארבעה בתי כנסת ולבית ספר יהודי בעיר מונטריאול. המשטרה פתחה בחקירה, אולם עד כה לא נעצרו חשודים במעשה, שמצטרף לסדרת התקפות נגד מוסדות יהודיים בשנה האחרונה.
הרב ראובן פופקו סיפר כי התוקפים השליכו אבנים לעבר בתי הכנסת בית רמב"ם, תפארת בית דוד ירושלים, דורשי אמת ובית ציון וגרמו לנזקים של אלפי דולרים. כמו כן הותקפה אקדמיית יבנה.
"אלה פחדנים שפעלו בחסות האפלה, שזרקו אבנים באמצע הלילה, והם לא יקבעו כיצד הקהילה היהודית תתנהג או תתאסף לתפילה או ללימוד", אמר פופקו, יו"ר הוועדה לתיאום ביטחוני בקהילה. "אנחנו נמשיך להשתמש במוסדות שלנו על אף המשך ההתקפות האלה".
פופקו ציין כי זו "התקפה מאורגנת ושיטתית נגד חיי הקהילה היהודית". "הסיבה לדאגה היא שלא מדובר במקרה מבודד", אמר. "היו התקפות דומות בחודשים האחרונים שלא זכו לתשומת לב. זה גבר באינטנסיביות ובתדירות".
בלשי המשטרה החלו לחקור את סדרת ההתקפות, ונמסר כי ישנם צילומים של מצלמות מעקב שעשויות לסייע במציאת האחראים. פופקו סיפר כי המצלמות הותקנו בשנים האחרונות בתגובה להתקפות קודמות. "הרגשנו שזו השקעה הכרחית", אמר. "אלה לא רק פשעים נגד הבניינים. אלה פשעים נגד הקהילה".

לפני חודשיים נגרם נזק כבד לבית הכנסת צעירי ישראל במונטריאול אחרי שאלמונים הכניסו זרנוק מים לתוך צינור שמוביל לתוך מכל הדלק של הבניין וגרמו להצפה. קרוב ל-2,300 ליטר של דלק נשפכו במדשאה האחורית וגרמו לזיהום ולנזקים נוספים בשווי של כמאה אלף דולר.
תקרית נוספת הייתה במרץ שעבר, אז אלמונים ציירו צלבי קרס על בית הכנסת אהבת ישראל באוטרמונט. כמו כן הם השליכו את הטליתות על הרצפה.

לכתבה המלאה

עזרו לנו להמשיך בפעילות